Nordic Blends online store

22 maart 2011

Blown away door Norm Architects


Dat ben ik sinds de producten van Menu in de collectie van Nordic Blends zijn opgenomen en waarvan sommige door Norm ontworpen bleken te zijn. En nog meer nadat ik op foto's van hun interieurprojecten stuitte toen we onze open haard wilden verbouwen.
Wat zijn dit getalenteerde jongens: Kasper Rønn (1976) en Jonas Bjerre Poulsen (1976) uit Denemarken. Vanuit hun design studio in het centrum van Kopenhagen ontwerpen zij interieurs, zakelijke projecten als beursstands en designproducten. Minimalistisch en puur is hun handelsmerk.

Hun laatste interieurproject (uit 2010) dat al door vele design- en architectuurblogs is bejubeld, is Fredensborg House. Een oase van licht, met veel wit, grijstinten en hout met hier en daar een zwart accent (en natuurlijk zien we ook wat bekende gezichten uit de collectie van Menu.)



Hoewel de verhuiswagen met de persoonlijke spullen van de bewoners nog niet lijkt te zijn gearriveerd, kan ik eindeloos naar dit soort foto's kijken en me erdoor laten inspireren. Het commentaar dat ik ergens las dat de foto's te kunstmatig gebleekt zouden zijn, doet me niet veel. Integendeel... De rust en sereniteit van dit huis zijn gewoon overweldigend.

In een van mijn volgende postings laat ik meer zien van de designproducten van Norm voor Menu (die ook bij Nordic Blends verkrijgbaar zijn). Dit seizoen komen er namelijk weer een aantal echte Norm-hebbedingen aan!

Foto's: Norm Architects. Voor meer informatie: bezoek de website van Norm Architects hier.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Colette,

    Succes met bloggen. Je zult merken dat je er verslaafd aan kunt raken en het is heel dankbaar als je merkt dat je de lezers hebt weten te raken.
    Mijn grootste compliment las ik onlangs op het VT wonen blog waar iemand hun blog vergeleek met die van mij.
    Plus het is het ideale medium om wat meer van jezelf aan je klanten te laten zien.
    Dus 'GO FOR IT!'.
    En ik kom zeker af en toe langs om je te volgen.
    Groetjes,
    Caroline
    PS: woon nu in 110 morgen dus nóg dichterbij. Moet echt weer eens langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Caroline, dank voor je reactie, hartstikke leuk! Ik heb er ontzettend veel zin in om er wat van te maken. Scandinavië inspireert, daar kun jij wel over meepraten. Ik vermoedde n.a.v. je blog al dat je verhuisd bent, ben je er blij mee? Weet je wat, kom dat gewoon binnenkort even vertellen met een kop koffie erbij. Altijd welkom!! Groetjes, Collette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan ze niet vaak genoeg tegen komen... plaatjhes als deze Herlijke witte werelden met een toefje hout!

    Dankjewel voor je leuke compliment op mijn IKEA avontuur ;)

    PS zullen we linkjes uitwisselen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good dispatch and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

    aromatherapy

    BeantwoordenVerwijderen