Nordic Blends online store

5 september 2012

Hellerup


Nadat we tijdens ons vorige verblijf in Kopenhagen, twee jaar geleden, in een (te) duur, warm en lawaaierig hotel hadden gezeten (en ook nog een dikke parkeerbon hadden opgelopen), besloot ik het deze keer eens op een ander manier te doen.

Ik ben gaan kijken op Airbnb, een website waarin mensen hun appartement of een kamer in hun huis aanbieden voor jou, om de nacht door te brengen. Zo vond ik een prachtige plek in Hellerup, net boven Kopenhagen. Een compleet appartement, klein maar geweldig ingericht. De eigenares verhuisde tijdens ons verblijf naar haar zomerhuisje een uur verderop.
En wat was het een leuke ervaring! Niet alleen hadden we een bijzonder aardige en gastvrije host, het appartement heeft me enorm geïnspireerd. De witte muren, de lichte vloeren, de antieke tafel met Eames stoeltjes met vachten erin, en ook de kunst aan de muren (deels door haar zelf gemaakt).
Parkeren kon gewoon gratis voor de deur (geen parkeerbon!) en voor de prijs hadden we nog geen 1/2 kamer in een Kopenhagens hotel kunnen boeken.

Emmery's, Strandvejen, Hellerup
's Ochtends ontbeten we bij Emmery's met koffie en brownies. Emmery's is een biologische bakkerij waar je ook kunt gaan zitten. Of we namen een fruitsmoothie en een sandwich bij Joe & The Juice, een Deense keten van juicebars. Beide lagen gewoon om de hoek aan de drukke Strandvejen, waar ook veel gezellige winkeltjes zitten.


Hellerup ligt aan zee, onder de rook van Kopenhagen, heeft prachtige huizen en appartementen, goede winkels en deli's en eigenlijk moet je er niet te uitgebreid gaan rondwandelen, want er restte mij daarna nog maar één gedachte: "Ik wil hier wonen!"







Geen opmerkingen:

Een reactie posten