Nordic Blends online store

24 oktober 2012

Stockholm shopping: Lotta Agaton Shop

Bovenaan het Stockholm-shoppinglijstje tijdens mijn zomervakantie stond de winkel van Lotta Agaton.
De winkel  ligt een beetje buiten het winkelcentrum van Stockholm aan de Radmansgatan 7, maar was de lange wandel meer dan waard om in het mekka van deze bekende Zweedse styliste een kijkje te kunnen nemen.
Lotta houdt van licht hout en veel zwart-wit. Opvallend waren de schalen van het Italiaanse merk KN Industrie, de Playtype mokken en de posters van Therese Sennerholt (voor wie Lotta de prachtige productfoto's stylet). Verder stonden er allerlei kleine originele hebbedingen waaronder kandelaars en houten handjes die als tekenmodel worden gebruikt. 

Posters van Therese had ik al, dus ik heb een Playtype mok meegenomen. Met mijn voorletter. Ik weet, niet bijster spannend die keuze, maar hij zal in elk geval nooit vervelen!
Maar eigenlijk was het meest bijzondere souvenir het tasje waarin ik mijn aankoop meekreeg... ;-).







On top of my Stockholm shopping list last Summer was the Lotta Agaton shop. The shop is on Radmansgatan 7, a bit of a walk from the city centre. but definitely worth it to take a look inside Lotta's world.
Lotta loves pure wood, black and white and it shows in products such as serving dishes by KN Industrie, Playtype mugs and posters by Therese Sennerholt.

I bought a Playtype mug with my initial 'C', a rather 'safe' choice but it will never go out of date. The other, probably even nicer, souvenir was the bag I got with my purchase!


Foto's: Collette Peek (Nordic Blends)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten