Nordic Blends online store

23 januari 2013

L:a Bruket natuurlijke zeepjes uit Zweden

L:a Bruket (spreek uit Lilla Bruket = kleine werkplaats) is een klein Zweeds bedrijf dat fijne verzorgingsproducten maakt met natuurlijke ingrediënten, bijna allemaal 100% gecertificeerd ecologisch. L:a Bruket is gevestigd in Varberg, een klassieke Zweedse kuuroordplaats in Zuid-Zweden.

Ik wil altijd alleen maar mooie zeepflesjes in mijn toilet en op het aanrecht hebben staan. Daar wil ik best iets meer dan een paar euro voor betalen, je doet er immers ontzettend lang mee.
De afgelopen jaren stonden daar dus Rituals, Compagnie de Provence en het Engelse Molton Brown. Omdat met name Rituals en Compagnie de Provence zo wijd verspreid zijn en 'overal' staan, ging ik op zoek naar iets nieuws en kwam op het internet L:a Bruket tegen. Mooi basic en hoe leuk dat het ook nog Zweeds is!

Afgelopen zomer heb ik de handzeep 'Gurkmynta' meegenomen uit Stockholm. Een heerlijk frisse geur op basis van komkommer en kruizemunt en perfect voor in de keuken.
Het afwasmiddel kon ik nergens krijgen dus dat staat nog op mijn verlanglijstje.


L:a Bruket wordt gerund door een alleraardigst stel dat wij afgelopen zomer ontmoetten op Formex, de interieurvakbeurs in Stockholm.
Ik zou het merk zo graag in de webshop willen verkopen, maar het is lastig omdat je vooraf niet even kunt 'ruiken'.
Ze vertelden ons onder meer dat het zeewier dat ze verkopen nog door een lokaal 'mannetje' wordt verzameld voor hun. Het klinkt onaantrekkelijk om je in een bad vol glibberig zeewier te laten glijden, maar het schijnt verrukkelijk en weldadig te zijn!

Je kunt de producten van L:a Bruket bestellen in hun webshop en in Nederland heeft Rosa Rugosa een kleine selectie.

Looking for a new beautiful liquid hand soap I discovered L:a Bruket (Lilla Bruket = small workshop) on the internet. It's a lovely Swedish brand that uses 100% certified ecological ingredients. I bought 'Gurkmynta' last Summer in Stockholm which is a perfect soap for the kitchen. 
I would love to sell L:a Bruket in my webshop, if only it would be possible for customers to have a smell first!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten