Nordic Blends online store

22 juni 2012

Nordic Inspiration: Vedbaek House, vriendendienst van Norm Architects

Je zult maar sinds je 13e bevriend zijn met Jonas Bjerre Poulsen van Norm Architects! Als hij dan je huis onder handen komt nemen, ligt de hele wereld aan je voeten om het resultaat te bekijken.

Ik steek mijn liefde voor het werk van Norm Architects niet onder stoelen of banken en moet me soms inhouden jullie niet te overladen met hun projecten en designs. Maar er zijn meer fans, dat weet ik!

De handtekening van Norm zie je ook in dit compacte huis vlakbij Kopenhagen terug, waarvoor Jonas van zijn vriend Peter de vrije hand kreeg: veel wit ("we persen zoveel mogelijk licht uit elke zonnestraal"), ruw hout en designklassiekers zoals de Random Light van Bertjan Pot voor Moooi, Eames stoeltjes en de zwarte hanglamp Spinning Light van Benjamin Hubert voor &tradition.

De bewoners

Jonas Bjerre Poulsen verstopte de keukenapparatuur achter deurtjes van het Deense Kvik.













Japanse inspiratie: een steen als opstapje





Plek voor een beetje kleur 
De glazen deur in de vloer was een idee van de bewoner zelf en leidt naar de wijnkelder.
's Avonds geeft de verlichting in de kelder een mooie gloed in de woonkamer.







Slaapkamer van dochter Maja



Bron: Bobedre.dk via Dwell

1 opmerking:

  1. Wat is dit een geweldig huis.... amazing!!! staat echt in mijn top 5 van... had al een paar foto's gezien maar dit totaalplaatje is zo moooi!!! Prettig weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen